معرفی
My Favorites
هیچ اطلاعات ورودی‌ای یافت نشد
Pinned Items
Recent Activities
  • لوبیا سبز منبعی غنی از ویتامین های B1، A، k، C و مواد مغذی مانند فیبر، پتاسیم، فولات، آهن، منیزیم، مس، کلسیم، فسفر، پروتئین، امگا 3، نیاسین و منگنز است. درواقع این سبزی کوچک قلمی از تمامی املاح و ویتامین های اصلی برخوردار است و شما برای دریافت آنها باید لوبیا سبز را در فصل بهار و تابستان که تازه و نوبر است، در وعده های غذایی خود بگنجانید.

    لوبیا سبز به دلیل داشتن ویتامین k برای ترمیم و ساخت استخوان بسیار مفید است.

    کارشناسان تغذیه برای بیماران قلبی که گرفتگی شریان دارند و نیز برای دیابتی ها که هر غذایی را نمی توانند استفاده کنند و در واقع ممنوعیت غذایی دارند، مصرف لوبیا سبز را توصیه می کنند زیرا لوبیا سبز به دلیل اینکه حاوی فیبر، پتاسیم، فولات و منیزیم است، نقش موثری در تقویت سیستم قلبی – عروقی دارد و نیز منیزیم و پتاسیم موجود در لوبیا سبز به کاهش فشار خون کمک می کند.

    لوبیا سبز به دلیل دارابودن ویتامین C و بتکا کاروتن و فولات از تخریب DNA و تغییر سلول های روده و در نهایت سرطان روده جلوگیری می کند.
    ویتامین های C و بتا کاروتن علاوه بر خاصیت ضدسرطانی هردو خاصیت ضدالتهابی دارند و برای بیمارانی که دچار آسم، آرتروز استخوانی و آرتروز هستند، بسیار مفید است.

    لوبیا سبز به علت داشتن ویتامین ریبوفلاوین در کاهش حملات میگرنی نیز بسیار موثر است.

    لوبیا سبز منبعی غنی از آهن است و مصرف آن به خانم های باردار بسیار توصیه می شود. نکته قابل توجه در مورد لوبیا سبز این است که مقدار آهن موجود در لوبیا سبز با گوشت قرمز برابری می کند. به همین علت کسانی که نمی توانند از گوشت استفاده کنند می توانند آهن مورد احتیاج بدن خود را با خوردن لوبیا سبز جبران کنند.

    همچنین لوبیا سبز به دلیل اینکه کم کالری و فاقد چربی است، در رژیم غذایی لاغری بسیار استفاده می شود.

    برای خرید لوبیا سبز، حتما لوبیاهایی که غلافی سبز و پوستی لطیف دارند و روی آنها نقطه های قهوه ای وجود ندارد را انتخاب کنید. بهترین روش برای نگهداری لوبیا سبز برای طولانی مدت این است که پس از خرد کردن آنها را بدون اینکه بشویید، در کیسه فریزر قرار دهید و در فریزر بگذارید. البته بهتر است برای بهره بردن از خواص بی نظیر لوبیا سبز آن را به صورت تازه استفاده کنید.

    توصیه ها:

    * برای خرید لوبیا سبز بهتر است آن دسته از آن ها را انتخاب نماییم که غلاف آن ها سبز باشد و دارای پوستی لطیف و بدون نقطه های قهوه ای بوده و ترد و تازه باشند.

    * مدت نگهداری لوبیا سبز در یخچال در صورتی که آن را در کیسه محبوس نکنیم 3 تا 4 روز و در فریزر به صورت وکیوم 1 تا 6 ماه است. البته انجماد طولانی می‌‌ تواند تا حدودی از ویتامین C و اسیدفولیک این سبزی بکاهد و طعم و مزه آن را نامطلوب و تند سازد. لذا بهتر است در هر فصلی از سبزی‌ های تازه آن فصل استفاده کنیم و مصرف سبزی‌‌ های منجمد را به حداقل برسانیم.

    * بهترین روش طبخ لوبیا سبز، بخارپز کردن آن است و لذیذترین غذایی هم که می‌ توانید از آن تهیه کنید، لوبیا پلو است. در اثر مخلوط کردن لوبیا با برنج پروتئین آن کامل شده و قدرت جذب آن در بدن بالا می ‌رود. از سوی دیگر افزودن دارچین و گوجه فرنگی تازه را به این غذا توصیه می ‌کنیم.
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Post is under moderation
    Stream item published successfully. Item will now be visible on your stream.
  • با اسپری مقدار کمی روغن، بادمجان سوخاری پختیم و بسی لذت بردیم این بادمجانها را می توانید در کنار غذای اصلی به عنوان ساید دیش هم استفاده کنید .
    .
    .
    برای این منظور بادمجانها را حلقه ای خرد کنید روی آن کمی نمک بپاشید و بعد از ده دقیقه با حوله تمیز آشپزخانه آب تلخ آنرا بگیرید سپس بادمجانها را اول در تخم مرغ زده بعد در پودر نان یا پودر سوخاری غلطانده و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید بگذارید . کمی روغن روی آن اسپری کنید و درون فر صدوهشتاد درجه به مدت بیست دقیقه (بسته به دمای فرتون )بپزید .
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Post is under moderation
    Stream item published successfully. Item will now be visible on your stream.
  • سیب زمینی تند رست شده

    این سیب زمینی های تند و خوشمزه جون می ده کنار استیک و یا مرغ رست شده و کلا غذاهای خشک سرو شه... این سیب زمینی ها با مزه تند و پوست برشته به نظر من یکی از خوشمزه ترین ساید دیش هایی که می تونید در کنار غذا تون سرو کنید و به شدت پیشنهاد می کنم یکبار امتحانش کنید .
    طرز تهیه اش آسونه سیب زمینی های کوچک رو خوب بشویید و با پوست در کمی آب و نمک نیم پزشون کنید و بعد روی سینی فر بچینید و روشونو با کمی روغن زیتون چرب کرده و در ادامه ادویه های مورد نظرتون مثل زردچوبه ،پودر سیر، فلفل قرمز تند ، نمک و ... روش بپاشید بعدم توی فر با دما 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه یا تا زمانیکه برشته شوند بپزید . نوش جان
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Post is under moderation
    Stream item published successfully. Item will now be visible on your stream.
  • پگاه حیدری هم اکنون در سایت ثبت نام کرد.
    Post is under moderation
    Stream item published successfully. Item will now be visible on your stream.
  • پگاه حیدری نشان کاربر جدید را بدست آورد.
    کاربر جدید
    تبریک به خاطر ثبت نام در سایت! برای باز کردن این مدال، شما نیاز دارید تا در سایت ثبت نام نمایید.
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Post is under moderation
    Stream item published successfully. Item will now be visible on your stream.
فعالیتی موجود نیست
Unable to load tooltip content.

تمام حقوق برای نوشیدنی دات آی آر محفوظ است Copyright @ 2014-2019

این وب سایت در پایگاه ستاد ساماندهی ثبت گردیده است sitemap

logo-samandehi

استفاده از مطالب,عكس و ايده ها در دیگر سایت‌ها و رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر نام نوشیدنی - Nooshidani.ir و درج لینک فعال به مطلب مبدا مجاز است درغير اين صورت طبق ماده 12 قانون جرايم رايانه اي پيگيري قانوني خواهد شد