• دلایل علمی نوشیدن قهوه ( بخش اول )


    1. قهوه سطح انرژی را افزایش داده و شما را باهوش‌تر می‌کند:

    قهوه به انسان کمک می‌کند تا کمتر احساس خستگی کند و سطح انرژی ما را بالا می‌برد. علت این امر نیز وجود یک محرک به نام کافئین است که در واقع رایج‌ترین ماده انرژی‌زا در دنیا است

    بعد از نوشیدن قهوه کافئین وارد جریان خون می‌شود و از طریق خون به مغز می‌رسد. کافئین در مغز فعالیت انتقال‌دهنده پیام عصبی به نام آدنوزین را مهار می‌کند.

    با این اتفاق میزان سایر انتقال‌دهنده‌های عصبی دوپامین و نورانی‌نفرین افزایش می‌یابد باعث افزایش تحریک سلول‌های عصبی می‌شود.

    آزمایش‌های مختلفی که روی انسان انجام شده نشان می‌دهد که قهوه جنبه‌های مختلف عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد که این شامل: حافظه، خلق و خوی، هوشیاری، سطح انرژی، زمان واکنش و عملکرد شناختی عمومی مغز می‌شود.

    2. قهوه به شما در سوزاندن چربی‌های اضافه کمک می‌کند:

    آیا می‌دانستید که در همه مکمل‌های رژیمی چربی سوز کافئین وجود دارد؟ یک دلیل خوب برای آن وجود دارد، این که کافئین یکی از معدود مواد طبیعی است که به سوختن چربی در بدن کمک می‌کند.


    مطالعات گوناگون نشان می‌دهد که کافئین( %3_11) سوخت و ساز را افزایش می‌دهد همچنین کافئین به‌طور خاص می‌تواند باعث افزایش سوخت چربی به میزان (10%) در افراد چاق و (30%) در افراد لاغر بشود. با این حال امکان دارد این علائم در کسانی که در دراز‌مدت قهوه مصرف می‌کنند کمتر دیده‌شود.

    3. کافئین می‌تواند به‌شدت عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد:

    کافئین باعث تحریک سیستم عصبی و ارسال پیام به سلول‌های چربی برای تجزیه چربی بدن می‌شود، اما همچنین باعث افزایش آدرنالین در خون نیز می‌شود این "مبارزه یا پرواز" هورمون برای آماده کردن بدن ما به فعالیت‌های بدنی شدید است. کافئین باعث تجزیه سلول‌های چربی و آزاد کردن آن‌ها در خون به صورت اسید چرب است و آن‌ها را به سوخت قابل دسترس تبدیل می‌کند.

    با توجه به این اثرات ، عجیب نیست که بدانیم کافئین عملکرد فیزیکی بدن را (11-12 % )بهبود می‌بخشد. به‌همین خاطر بهتر است نیم ساعت قبل از رفتن به باشگاه یک فنجان قهوه بنوشید.

    4. مواد مغذی ضروری در قهوه وجود دارد:

    قهوه فقط یک آب سیاه نیست. مواد مغذی بسیاری که در دانه‌های قهوه وجود دارد باعث ایجاد نوشیدنی نهایی قهوه می‌شود.

    یک فنجان قهوه حاوی (11%) ریبوفلاوین(ویتامین B2) ، (6% )اسید پانتوئیک(ویتامین B5) ، (3% )منگنز و پتاسیم، (2%) منیزیم و نیاسین ویتامین (B3) اگرچه مقدار آن‌ها زیاد به‌نظر نمی‌رسند اما برای کسانی که روزانه بیش از یک فنجان قهوه می‌نوشند میزان این مواد بیش‌تر خواهد شد.

    5. قهوه احتمال ابتلا به بیماری دیابت نوع2 را کاهش می‌دهد:

    دیابت( نوع‌2 ) یک بیماری بسیار رایج است در حال حاضر حدود 300میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند، مشخصه این بیماری افزایش قند خون و عدم توانایی بدن به ترشح انسولین است

    به بعضی دلایل مصرف روزانه به‌طور قابل توجهی ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد، یعنی چیزی حدود (23-50% )کاهش احتمال ابتلا به دیابت (نوع2) ، البته محققان در یکی از مطالعات حتی به (67%) کاهش احتمال ابتلا نیزدست‌ یافته‌اند.
    0
    0
    0
    0
    0
    0
    Post is under moderation
    Stream item published successfully. Item will now be visible on your stream.
Unable to load tooltip content.

تمام حقوق برای نوشیدنی دات آی آر محفوظ است Copyright @ 2014-2019

این وب سایت در پایگاه ستاد ساماندهی ثبت گردیده است sitemap

logo-samandehi

استفاده از مطالب,عكس و ايده ها در دیگر سایت‌ها و رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر نام نوشیدنی - Nooshidani.ir و درج لینک فعال به مطلب مبدا مجاز است درغير اين صورت طبق ماده 12 قانون جرايم رايانه اي پيگيري قانوني خواهد شد